tisdag 22 januari 2013

Tandvärk ... tvi vale ....

Hade ju lovat mig själv att jag skulle vara duktig idag och jobba ... Men det kommer ju tusen saker emellan:   Bank, Post och så fick jag åka iväg till Tandläkaren också ...

 Har en jobbig inflammation som kommer och går  Har sagt till tidigare när jag varit hos tandläkaren men då har dom naturligtvis inte kunnat se nåt eftersom det just då inte varit något problem...  Har dock haft lite problem ett tag, senast när jag var i Sverige till julen fick jag en liten varböld-blåsa på tandköttet  USCH  lyckades då trycka hål på den och den försvann, tills nu ........



  Jaha antibiotika i en vecka  Såå kul när man ska på semester ... !!!

Och så här illa vill man ju inte att det ska bli !!  
Så det är bara att stå ut med att inte få dricka nå vin på den första delen av semestern ...... 



I alla fall så förstår jag nu varför jag varit så off, trött och inte hängig men sliten de senaste månaderna : jag har ju haft en infektion som kroppen jobbar med, en infektion som är inlåst under en brygga,  dvs den kommer inte ut utan den har suttit där under den påbyggda tanden och bara tagit all min energi 
Sett på det sättet ser jag fram emot antibiotikan 
 Kanske, förhoppningsvis om detta kan läka ut så kan jag återgå till mig själv 

  Åhh jag hoppas det !!!  

Kanske blir jag pigg igen !!!   Vilket jag inte känner mig som det är just nu,  inte ens kaffe kan väcka mig till liv ....


Det som inte var riktigt lika kul med det här tandläkarbesöket ... ( nåja dom är ju aldrig kul .... )

  Men det trista, värsta  och blää,  det som får mig att vilja låta bli att komma hem ..... 
det var att jag genast fick en tid för att rotfylla tanden det handlar om ... uff .. det har jag gjort tidigare och det gör väl inte så ont i sig då man är bedövad ...

 Men det tar ju så lång tid och man får sååå  ont i käkarna att sitta där och gapa halva dan ... VILL INTE  !!!

Och nu ska jag gå här hela semestern o veta att det första jag ska göra när jag kommer hem är en rotfyllning  ....... 


1 kommentar:

  1. Åh stackars dej! Tandvärk och tandläkarbesök är inget vidare. Och med tanke på att du ska åka iväg och inte kan ta ens ett glas vin, det är grymt jävligt. Det som är så gott!
    Lycka till med antibiotikan, att den hjälper!
    Kram/Monica

    SvaraRadera

Kattvakt