tisdag 15 januari 2013

Mitt Spanska Körkort !!

Äntligen, äntligen har det kommit !!

Ni kommer förstå varför jag längtat och väntat så på detta när ni ser bilden ( den första ) nedan ..

Efter många om och men, med alla papper man skulle ha i original och kopior.. Jag har varit på kommunen för att skriva in mig flera gånger, för det var man tvungen. och sen for jag fram och tillbaka till trafikverket ... Trafico i Malaga...

Till slut i alla fall fick jag ett provosoriskt körkort, direkt på Trafico.. Direkt i handen av han på andra sidan luckan. Det här skulle gälla fram tills det riktiga skulle komma, och det kunde dröja upp till 2 månader ungefär.....
 Och först tittade jag inte så noga på det, men upptäckte efter någon vecka, att det är ju inte mitt namn på det ....herregud vad trött man blir....  Man undrar ju lite hur det nu kunde bli så här ?
Var ligger säkerheten, kontrollen på att saker o ting blir rätt....

Och jag har väntat med spänning och lite oro för vilket namn det skulle stå på originalet ....

Men det kom idag och det var mitt namn !! Kors i taket !!


Så nu har jag äntligen ett körkort igen !! Som är mitt !!  

Att sen det här kortet kom var ju också trevligt !!  


Nu kan jag handla och skaffa poäng och få lite rabatt, och om jag förstått rätt får man även ibland lite gåvor ... trevligt, trevligt  Att dom sen dessutom har snygga grejor är ju det bästa !!  
har ni läst min blogg bakåt i tiden såg ni var jag köpte julklapp till mig själv...... 






Snygga kläder, Snygga väskor och plånböcker.
Trevlig service-inriktad personal !! Favoritaffär !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt