lördag 19 januari 2013

Hemsida ?

Funderar lite runt det här med att ha en egen hemsida .. vad kan man vinna på det ?  Är det lättare för folk att hitta en ?  Förmodligen då man kommer ha ett sk unikt namn istället för mitt namn kombinerat med bloggadressen ...
 Jag har tittat runt lite och det finns en hel uppsjö av olika alternativ  Bla finns One.com Hemsida

Det verkar vara ganska enkelt hos dem att bygga upp en egen sida. De har en hel massa verktyg som man kan jobba med fast man inte är något proffs  ( som jag då .... )    Och det är ju lite så man vill ha det ... hjälp på traven så man får det snyggt fast man egentligen inte kan så mycket ...
Dessutom är priserna bra  från 12 kronor i månaden ..   och dom har tydligen fått priser för sina webbhotell .. bara det !!!
Sen har dom  funnits i mer än 10 år vilket ju visar på att dom verkligen är seriösa ....   Och den biten är faktiskt ganska viktig  ... menar hur kul är det att lägga ner en massa jobb på som i det här fallet då, på en egen hemsida och så är inte företaget seriöst och så försvinner min sida ... Det är inte kul  Därför föredrar jag ett företag som funnits ett tag !
Sedan vill man ju kunna spara saker o ting i molnen och här finns tydligen något som heter Cloud Drive ...    På det sättet har man ju alltid allt med sig även om man inte har sin egen dator, pad eller telefon !  Och eftersom jag är ute o far stup i kvarten är detta något som är högt prioriterat..

Just nu har jag både Dropbox ( efter rekommendationer av dotra mi  .. Emelie, som faktiskt fick tjata lite innan jag ladda ner det.. behöver lite hjälp här Emelie !!)  Sen har jag också icloud då eftersom jag är Apple - nörd !!

Skall åka iväg till Amerikat nästa fredag  ( 25 januari ) ... och har ju suttit o kollat in priser i Usa jämfört med här hemma  och det kommer nog bli en ipad Mini från Apple  ..... hepp !!!  Har en Ipad men är väldigt sugen på den lilla då den ju faktiskt går ner i handväskan ....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt