lördag 5 januari 2013

På resande fot... och en hälsning till Mattias

Steg upp med tuppen, tidigare än jag egentligen behövde ... Allt packades igår och jag behövde egentligen bara göra mig själv klar, äta lite o så iväg... Hemresan påbörjad
Allt gick hur bra som helst  Vi kom i tid till tåget, jag hann tom röka innan det var dags att kliva på öresundståget som skulle ta mig till Kastrup ..  11.14 skulle jag vara framme...

Tåget gick iväg men, någonstans på en annan bana gick en el-ledning sönder vilket gjorde att tågen som skulle mot Hässleholm fastnade i Lund vilket i sin tur gjorde att alla andra tåg fastnade där dom var  Vi fastnade i Gunneshög (eller liknande) ..  Först väntar man lite, alla ser coola och avvaktande ut... Men när klockan går och man börjar inse att det här tåget rör nog inte på sig i första taget  Då börjar man lite försiktigt skruva på sig ... hrm  finns det bussar här ?  Kanske bättre med taxi ... Och där står jag med spanskt abonnemang på telefonen så jag har inget internet   men jag lyckades i alla fall luska ut telefonnumret till taxi malmö., taxi Lund gick inte att komma fram till ...  Jag får en röst i luren som säger Taxi och jag blir överlycklig
 -Åh jag vill ha en taxi  - Tar en halvtimme säger hon tillbaka  ok

11,30 kommer taxin  och då har jag bestämt med 2 herrar som är på väg till Kina att vi skulle dela taxi  så det gör vi ... 12,03  glider taxibilen in på terminal 2 Kastrup   Tack o lov  Vi hann !!!   En av männen säger att det är enklare för honom o få tillbaka garantipengar från tågbolaget, och han vill betala hela resan,  det var väldigt vänligt och jag är mycket tacksam.
Förstår honom lite bättre när han säger,  - jag är jurist, jag får ut pengarna !!

När de här 2 männen får veta att jag är från Torekov  ( lite i alla fall ... )  vill dom genast höra om jag känner Mattias Nilsson   Så här kommer en hälsning Mattias   jag vet dock inte mer än att dom var från Helsingborg och skulle till Kina idag !   Pratar du med dem så tacka en gång till från mig !!

Nu sitter jag återigen högt upp i det blå, men den här gången är jag på väg hem ....









Ovan :
Sierra Nevada


























Bloggerfy Splinx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt