torsdag 24 januari 2013

Dollar ......

då har man fickan full av dollar ... det blir den valuta jag kommer använda de närmaste veckorna !!

Växlade tidigare idag då jag läst på Forex hemsida att det är smartare att växla i hemlandet än på plats så att säga.  Här kunde jag också enkelt och lätt se hur många dollar jag skulle få för mina kronor. Väldigt smidigt. Om man sparar kvittot får man växla tillbaka när man kommer hem utan några avgifter

Sen är det ju skönt också att ha valutan, kontanterna i handen ....  På min förra resa så lyckades en expedit blockera mina bägge visakort och där stod jag ... Som tur var så hade jag ett ressällskap som hjälpte mig.. Tack Christina !!!

Nu ska vi ju till bland annat till Fort Lauderdale, och här på Forex sida fanns en  Top 3 FL - lista
tips av:  Rese-ekonom    Kul med sådan information också !!

1. Man ska ta sig till Las Olas Riverfront och hoppa på en ”watertaxi”. För 20 USD får man resa längs med företagets två linjer hur mycket man vill... Det ska vi nog kolla upp !!

Swap Shop i Fort Lauderdale   skall vara USA´s största loppmarknad  Det låter kul  Frågan är bara hur man ska kunna få saker o ting med sig hem .... ?

3Sawgrass Mills i Fort Lauderdale    Skall tydligen vara ett gigantisk outlet område  med massor massor av affärer ...  Det kan ju passa mig o Christina 


Efter nummer 3 har vi väl inga såna här kvar :





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt