måndag 3 mars 2014

Dispyt

Sitter med en dispyt vad gäller en beställning från Kina ..  är så irriterad 

Innan jag kom fram till att jag ska lägga ner ebay verksamheten, för stunden i alla fall, så gjorde jag en beställning från Kina.  Nu har den kommit och av 200 st var inte en enda som beställd.  Hur kan man plocka fel på samtliga artiklar i en beställning.. Nä det här har dom gjort med flit och sen trott att jag bara skall acceptera  Blir såååå arg 

Jag har handlat av dem i flera år och det har alltid fungerat perfekt, tills nu  Jag beställde 40 st olika artiklar varav 5 av varje ( årets nyheter)   Vad fick jag var 200 st olika artiklar varav inte en enda var från årets nyheter.  
Alltså vad har han tänkt sig ?  Att jag ska lägga ut artiklar en och en ?  Det kostar faktiskt att ha annonser ute och då vill man inte lägga ut en och en   Så istället för 40 annonser ska jag ha 200 st  ? 

 


Nu bråkar jag med dom och vill ha pengarna tillbaka och dessutom en retursedel, för jag tycker att när dom inte har skickat mig det jag beställt då får dom betala returfrakten…  Men det tycker dom inte borta i Kina 

Ju mer jag tänker på det ju argare blir jag ….
Jag tänker då inte ge mig !  Jag tänker fortsätta bråka till jag får min retursedel och mina pengar  Då och först då tänker jag ta bort dispyten från Dhgate…  Ja det är där jag brukar handla 

 Fördelen med att handla via Dhgate är just sådana här tillfällen när man inte är nöjd.  Man betalar när man handlar men Dhgate släpper inte pengarna till säljaren förens du fått dem och klickat på godkänd.  Då skickas pengarna iväg… Och det är här jag står nu   för jag klickade på ICKE godkänd. 

Vill du köpa saker från Kina så är det en av sidorna som finns  På sidan finns tusentals och åter tusentals olika återförsäljare. Här säljs -- Allt  precis allt 
Du kan kolla här : http://www.dhgate.com   


1 kommentar:

Kattvakt