lördag 1 mars 2014

Beslutsångest

Sitter och tittar på mina försäljningar på Ebay,  det har inte gått så bra på sista tiden som jag skulle ha velat.  Jag har skyllt på att pengarna tagit slut för folk efter jul
 -därför var januari en dålig månad,
 -feburari  ja men då har dom ju ännu sämre med pengar och dessutom har det varit OS

Men räknar jag bakåt i tiden så har det nog inte gått riktigt ihop det sista halvåret … När jag räknade på de senaste 4 månaderna så, ett snabbt överslag alltså,   ja då visade det sig att jag backat varje månad

Då är ju frågan  Ska jag verkligen sitta och lägga ner allt det jobb som krävs.  Jag skulle kunna öka försäljningen något genom att vara mer aktiv och försöka marknadsföra mig lite mer. Att göra det på Ebay innebär

1. Nya annonser
2 Auktioner

och att lägga ut auktioner är inte helt kul då de oftast slutar på 1€.  Har man flera auktioner ute väntar kunderna gärna och köper flera stycken, och vill då naturligtvis att man skickar allt i ett och samma paket. Visst det förstår jag också,  men ju tyngre paketet är, ju mer får jag ju betala på posten.  Och har då kunden köpt varorna till ett så pass lågt pris som 1 €   Ja då sitter jag och jobbar och får lägga till pengar för det… Och det var inte meningen.. Ingen har väl lust att betala för att få jobba !

Så nu sitter jag i ett dilemma.  Det är tufft att lägga ner en verksamhet som man vill ska fungera. Jag har gjort det förut  ( Drev en gång i tiden en bensinstation )  Den gången försökte jag alldeles för länge,  jag ville ju så gärna att det skulle gå, att det skulle bli pengar över till en lön.   Och likadant har det varit nu  ( fast det rör sig om betydligt mindre siffror nu än då, då fanns det anställda  idag är det bara jag …. )

Samtidigt har jag tidigare ökat på lagret, just för att marknadsföra mig, lägga ut nya saker hela tiden. Men det innebär ju bara att lagret blir större och större.  Förr kunde jag ta sakerna med mig när jag reste iväg till tex Sverige, det går inte längre. Det har blivit för mycket och för tungt
  Det har varit ett dilemma det också för när jag åker iväg till Sverige stannar jag gärna 2-3 veckor och då har jag fått sätta ebay-shopen på semester - och då säljer man ju inget.

Man vill liksom inte riktigt se, att det inte går ihop riktigt. Jag har inte räknat igenom siffrorna på länge, antagligen på grund av just det. Och nu när jag gjorde det, var jag egentligen inte förvånad.  Men jag vill ju att det ska gå ihop, jag vill att det ska bli en lön till mig på detta här.

Igår sänkte jag mina priser ner till 1€ för nästan allting   Ingen reaktion  Har inte sålt en enda grej
Då måste nog till och med jag inse att det är meningslöst och att jag skall lägga min tid på annat

Så nu är frågan: VAD ska jag göra  ??


 
Varit säljare i flera år på ebay.. Här finns kunderna, dock är avgifterna för säljaren på tok för dyra.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt