söndag 30 mars 2014

Mat=problem

Som diabetiker är det viktigt att man äter regelbundet... Bara det är ett pronlem när man är på resande fot. Att hotellets frukost är urusel och att jag fått köpa mig ett så kallat nödbröd har jag ju redan skrivit om.
En diabetiker ska också undvika kolhydrater och då speciellt vitt mjöl. DET är i stort sett omöjligt i det här landet, hamburgare och pizzor överalt !! Panerade fiskbitar, smörgåsar osv...

Vi har dessutom svårt att få till kvällsmaten. Ikväll var vi trötta och bestämde oss för att beställa hem mat. Då har kinesen stängt på lördagar ?? Så vi hade att välja på pizza, pizza och pasta...
Pizza kan gå an om den är tunn, fettet hjälper till att omvandligen till socker inte går så fort

Så här såg min pizza ut innan jag åt



Jag hade beställt med ost och korv, korven såg mest ut som kokt miniköttbulle och smakade--- inte gott

Så här såg pizzan ut när jag ätit färdigt


Min kvällsmat idag blev alltså ost o lite kokta köttbullar. Smaskens ....

Menyn till den restaurangen ligger nu tillsammans med pizzaresterna i papperskorgen  Dyrt va det också...
Tur jag har jordnötter i alla fall 

Nu är det natt här i San Diego och jag säger Godnatt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt