lördag 15 mars 2014

Det är nåt med rulltrappor …..


Det är något med rulltrappor som får en konstig effekt på mig … 
Jag verkligen avskyr att åka rulltrappa, men bara upp  Ner är inget problem ….
Inte heller att åka rullband som på bilden nedan …. helt lugnt, känner ingenting vare sig upp eller ner 



Att åka ner i en rulltrappa är inte alls konstigt eller märkligt, det fungerar hur bra som helst. Jag bara åker ner som alla andra .. jag har dock blivit lite smått "retad" för att jag alltid kollar var jag ska sätta fötterna och vilken så kallad platå jag ska stå på….
Det tar några sekunder innan jag åker iväg, så att säga. Bägge mina barn brukar kolla lite så att jag är med och inte kommer efter, när jag står där och velar innan jag kliver på…

 Jag har verkligen full koll på var jag ska sätta fötterna, var resväskan ska stå (om den är med)….
Jag väntar några sekunder innan jag kliver på...så jag vet på förhand var jag står, var väskan står …
Varför ?  vet inte   Det är hur obehagligt som helst !!  Jag kan inte förklara det här och tycker själv att det är hur löjligt som helst men det hjälper inte :       Jag tycker inte om rulltrappor !!




som jag sa tidigare   Ner är egentligen inte något problem, när jag väl har tagit steget och klivit på…
Men att åka upp…...  

Ja, jag har ju i alla fall inte samma leende som min dotter, Emelie på bilden, i en rulltrappa….  hon åker glatt både upp och ner utan problem,  Jag dock … jag tycker inte om rulltrappor !! 




 Samtidigt är det ju bekvämt att slippa gå då … 


  Att åka upp i en rulltrappa ger mig känslan av att jag faller,  tappar fästet, svimmar, ramlar baklänges, en känsla av noll kontroll … Jag brukar hålla i ganska hårt, helst på bägge sidorna.. 
Egentligen tror jag inte att jag ska vare sig svimma eller ramla,  Men det känns så .. Ibland kan det nästan vara så att jag krampaktigt håller i mig på bägge sidor. Att försöka vara kontrollerad går bara inte, jag måste bara titta ner och försöka genomlida trappan  och så skall någon stackare som har så bråttom, att dom måste springa i rulltrappan  förbi … Suck det går ju inte … 

Jag tycker inte om rulltrappor, speciellt inte dem som går uppåt 





På denna bilden är Emelie på ett utomhus köpcenter i Barcelona 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt