onsdag 19 februari 2014

Bowling

Härom veckan var vi ett gäng som åkte iväg till Plaza Mayor för att bowla.  Vi tog tåget från Fuengirola och allteftersom klev fler och fler deltagare på…. Det är Next Generation som ordnar det här, och vem som vill får vara med …
Det är en tävling det här och inte enbart på skoj…  det finns en vandringspokal som vandrar från vinnare till vinnare

           Här är Örn Vandringspokalen

Som i år fick följa med Thomas hem då han var bäst och vann !!

Här kommer lite fler bilder 

 Som ni ser var vi ganska många, jag tror vi spelade 3-4 st på varje bana och vi hade 4 banor ..

Det var typ 100 år sen jag spelade bowling och jag gjorde inte speciellt bra ifrån mig  men
det var väldigt roligt….




Det var väldigt billigt tycker jag att spela, Ett spel kostade 3€ / person och då ingick skor samt en dryck och då kunde du välja på öl,vin,läsk eller vatten…  Det var väl billigt

alla hade olika spel stilar….  Nedan Annika och Frej som står på tur att spela ...






Som nybliven diabetiker är det alltid svårt att veta hur det ska gå med maten när man är ute så här…. När ska jag äta ?
Det är ju inte helt lätt i början att veta….  Hur mycket potatis kan jag äta, vetemjöl..  för en sak har jag förstått i alla fall och det är att man kan lika gärna kalla en diabetiker för kolhydratsjuk som sockersjuk… Vetemjölet ställer till precis lika mycket bekymmer om inte mer, som socker gör…. och det beror ju på att mjölet ( all mat)   omvandlas till socker i kroppen  …  Men mer om det i ett annat inlägg…….

Så för att vara på säkra sidan gäller det att stoppa ner lite ätbart i fickan/ väskan.

3 saker som är bra att ha i väskan uti fall att ….




Så här såg banan ut när de satte på nattbelysningen, för oss i vår
bästa ålder blev det lite svårare genast







Kvällen avslutades på en tapasbar på Plaza Mayor 
Några fikade och andra åt. 
Det var en trevlig kväll och den avrundades på ett trevligt sätt innan 
vi for hem med tåget igen.

Jag var helt slut efter denna utflykt och stupade i säng direkt.. Jag hoppas orken skall komma vartefter så att man inte ska behöva känna sig som ett vrak bara för att man bowlat lite.
Poco a poco som dom säger här .. Sakta men säkert 

Ha de 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt