lördag 1 maj 2021

Tacos på kycklingfärs i min Hausliebe

Gör taco i min nya Hausliebe 
Den är super, det bränner inte vid men blir ändå stekt 
Enkelt att ställa värmen 

Jag använder kycklingfärs för jag tycker det är godare 
än vanlig köttfärs + att det är mindre fett



Tillsätter lite hackad vitlök för lite godare smak
annars är det vanliga taco kryddpåsar  
Hackad vitlök är bättre för min mage då fibrerna i vitlöken inte 
är så trasiga, som när man pressar den 



Jag silar tacofärsen för att få bort överflödigt fett och vätska ...
tycker det är jobbigt när det rinner genom allt när man ska äta ...... 


Dagen efter (dvs idag) gjorde jag en tacogratäng. Enkelt:  philadelfiaost bredes ut
i en ugnsform  Jag tog 2 paket .. Tacofärs ovanpå ganska rikligt  åtminstone lika 
mycket som osten   In i ugnen i ca 45 min på 175 grader så osten smälter 
Ät med nachochips, jag tar bowl.... små skålar av nachochips
Gratängen räcker till ca 4 personer 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt