onsdag 20 november 2019

Försöker baka pizza men misslyckas

Köpte ett pizzastål från Nordwik   stål från Kiruna  ... och tänkte jag skulle göra pizza

men  misslyckades då jag satte fel tid på ugnen så den var inte tillräckligt varm till att börja med
den stängde av sig när jag började förbereda pizzorna  ( och svalnade naturligtvis )








Sen var det svårt att få av pizzan från spaden  
om jag bara tänkt lite 
så hade ju mjöl fixat den grejen lätt 
så när jag försökte få av pizzan så föll nästan all 
ost o skinka ner på stålet men degen var kvar på spaden 
suck 

Så jag fick improvisera 
det blev klantig inbakad pizza 

Degen vart inte bra (för låg värme så klart)
och fel ost  

så nästa gång måste förberedelserna vara lite mer
organiserade ......  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt