fredag 1 mars 2013

Solpaneler, Nyinköpta blommor & Snö .....

IKEA i Malaga, här har man satt upp tak över parkeringsplatsen och någon har tänkt till för det är solpaneler över hela  Smart !!!








Dagens inköp blev bland annat nya skärbrädor som skall oljas in,  jag är så trött på plast och ville ha skärbrädor i trä, vet att det är lättare att slänga in plasten i diskmaskinen, men det är inte samma känsla...  


Vi tog en glass-paus på Macdonalds...





Gussman i Alhuarin del Torre ...  Vilken mysig trädgårdshandel.. Den största jag sett här i Spanien och så mycket vackra saker överallt,  Man blev alldeles sjuk och vill bara handla, handla ... som tur var ( ?) så hade vi begränsad plats i bilen så det gick bara inte att köpa allt man ville ha ....



Fann denna pirat-damen i ett hörn ....


  Blommor blommor så långt ögat kunde se....  Och visst shoppade vi på oss, trots bristen på utrymme.. vi pusslade in allt i bilen när vi skulle fara hem igen...   När vädret blir något varmare igen kommer jag helt klart åka tillbaka till Gussman för att köpa fler växter att förgylla min lilla trädgård med !!



Väl hemma med alla växter, så kom det in ett oväder under natten, så åtminstone  mina nyinköpta växter står kvar i kartongerna och väntar på att solen ev skall dyka upp igen.   Så här såg det ut på sina håll ...

 bilden här är inte min egen ..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt