onsdag 21 november 2012


Igår tisdag 20 nov var jag, Tina o Christina o skulle äta lunch… efter mycket velande fram o tillbaka bestämde vi oss för o åka till Las Gemelas, en svensk restuarang här i stan … Vi parkerade, betalade p-avgiften och på väg från bilen på en sträcka av max 20-30 meter försvann min plånbok och jag upptäckte det nog ungefär samtidigt eller sekunderna efter men det fanns ingen där mer än ett pensionärspar i shorts ( engelsmän förmodligen, det är ingen annan som går i shorts nu ) Jag sprang fram o tillbaka till o från bilen ifall jag tappat den eller vad kunde liksom inte se att det fanns någon där som tagit den … men borta var den FAAN också !!!
det blev till o spärra alla kort och tänka vad som fanns i … bankkorten gick lätt o spärra — inga problem Problemet kom när jag skulle förlustanmäla körkortet – Du kan inte få nåt nytt du bor inte i Sverige och får byta till ett spanskt. Byta svarade jag, hur ska det gå till ? dom har ju stulit det ? vad ska jag byta med – Ja, sa den unge mannen på transportstyrelsen i sverige Det får du fråga dom spanska myndigheterna … jag protersterar och menar att jag måste ju få ett intyg av något slag från sverige så jag har nåt att “byta” med Ehhhh vänta ska jag kolla säger han då. Till slut efter många om och med så lyckas han ta reda på att jag ska ha ett intyg på engelska från dom, men då vill han ha en svensk adress o skicka det till…. hallå jag bor ju utomlands. Ibland undrar man varför det bara sitter människor som inget vet i en kundtjänst på de statliga verken …
Önskar nu att plånboken skall komma till rätta med åtminstone körkortet i De andra sakerna är inte lika viktiga även om det hade varit kul o få tillbaka stämpelkorten från ex Indiska som är fullstämplade bägge 2, det hade jag sparat till julhandeln….

Nåja det blev inge kort på maten vi åt : kokt torsk med bacon o skirat smör !! mums Jag hade inte tankarna på fotografering alls.







Senare på dagen blev det Tres Amigos och pizza
Inte en droppe kvar …
Ja, det var igår det :
Idag var det Quizz på Tvillingarna Trevligt som vanligt Satt vid ett bord där jag insåg att nästa vecka var det bara jag som fanns kvar i stan… opps det gäller att inte vinna här då !! den som vinner får nämligen göra frågorna till nästa gång Vinnarna hade 15 poäng ( Lars & Kerstin.. igen … ) och vi hade 14 Tack ha ha Maten var supergod och jag glömde naturligtvis att ta kort på den men det var file med jättegod sås och en liten chutney som jag tror Tommy gjort själv ( ? ) exakt lagom stark så där så det precis är på gränsen jätte jätte gott var det .. o så friterad sötpotatis till det – även den kryddad med nåt starkt Urgott ! Måste komma ihåg det där med o ta kort på maten innan jag äter ….
ett av tävlingsformulären ….




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt