tisdag 1 april 2014

Lämnar San Diego..

Godmorgon gott folk,  det är tidig morgon för mig i alla fall.
Idag ska vi lämna San Diego och USA för att kliva på kryssningen som ska ta oss till Fort Lauderdale genom Panama kanalen. Vi kommer att besöka Cabo San Lucas samt  Puerto Vallarte i Mexiko, Guatemala, Costa Rica, Colon i Panama och sist men inte mins Cartagena i Colombia.  Det kommer också bli en del dagar till havs då vi kanske kan koppla av och vila lite....
Utflykter på varje plats är bokat i förväg och det ska bli spännande ..... Den 16 kliver vi av igen och då kommer vi ha en dag i Fort Lauderdale innan flyget tar oss hem igen den 17, pga av långa flyg och tidsskillnader hinner det bli 18 innan vi är hemma.


Idag blir det inte så många bilder, dom ligger kvar på minneskortet i kameran då min dator är på tok för liten.  Jag har en mac air 11" och minnet är endast 64Gb Herregud hur tänkte jag när jag köpte den, det är visserligen flera år sedan men ändå.  Jag måste alltså tömma datorn på bilder för att få plats med de nya.  Nu kan man ju låta bli och låta allt ligga kvar på minneskortet men då blir det ju inga bilder till bloggen och det är ju lite tråkigt.  Idag blir det dock så.... Har inte tid, ork eller ens lust just nu och sitta och sortera.
Jag skulle vilja ha en mac air 15" men det finns inte, den görs i 11" och 13"  och jag tycker bägge känns lite små. Ska man hålla på med foton vill man ju kunna se ordentligt och inte behöva i stort sett krypa in i datorn för att se detaljerna....  Men 15" då får det bli mac pro  och det är tyngre .... Det är visserligen ett knappt kilo men ska man släpa datorn med sig både hit och dit så är 1 kg till, på axeln en del...   Därför funderar jag lite på att kika på en Pc, om det finns en 15" som är lätt.  Fast det känns ju också fel, jag är ju jäkligt nöjd med mac annars ju ...



Alltså får ni vänta några dagar på fler bilder från San Diego....
När vi kommer ombord på båten försvinner dock vårat internet till stor del.  Det är svindyrt med internet på kryssningsfartygen och det är såå långsamt så man ibland undrar om det ens går att ladda upp något.
För att spara dyra minuter kommer jag att skriva i ett dokument och sedan kopiera upp det i bloggen..

Igår skulle vi ha besökt USS Midway men då vi inte kom iväg förns klockan var 13, stannade till i en affär samt åt lunch, det tog också ca 45 minuter att gå dit,  så kom vi fram ganska sent. Om vi skulle gått in hade vi haft en timme på oss och det var tydligen för lite  Man rekomenderade ca 3 timmar ombord för att se typ allt.  Så vi tog en cykeltaxi till Gaslamp Quarter istället och det kändes helt rätt !! Jätte mysigt område med gamla byggnader ...  Kommer blogg och bilder på det om några dagar

Jag saknar mina barn... Visserligen bor dom 100 resp 400 mil ifrån mig, men hemma kan man ha bättre kontakt via Skype. Det går ju här också åtminstone på fastlandet, men när det är dag är det natt och när det är natt är det dag....  Tidskillnaden krånglar till det. Sen har dom ju jobb att gå till och passa tider...
Så älskade ungar,; Joakim Jessica & Emelie  här kommer en kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt