måndag 11 mars 2013

Då var man med sjukförsäkring ....

Ja... Senast jag var hos läkaren på vårdcentralen fick jag veta att min  seguridad social var passiv... Har du slutat jobba frågade hon mig ...  jag bara log och såg dum ut .. det var ju typ 5 år sen.  Jag har gått till läkaren regelbundet, fått nytt kort osv.. under tiden. Men det är kris och landet behöver spara pengar och nya lagar införs, och/eller kontroller görs mer regelbundet
 Kanske har jag bara haft tur och inte fastnat i någon kontroll tidigare eller så berörs jag av de nya lagarna  -- jag vet inte.  Det jag vet dock är att nu var det dags att göra något  Annars skulle jag inte ha rätt till läkarvård vare sig i Sverige eller Spanien - nåja det har jag ju inte nu heller



MEN nu har jag en sjukförsäkring !!    Den är dessutom Worldwide  !!  Så nu har jag läkarvård var än jag är någonstans  Det känns faktiskt tryggt.



Efter besöket hos Inger på Sanitas kontor i Estepona åkte vi till San Pedro och gick på Umami 
en restuarang ägd av svenske Lee ...
Här kunde du bla få miniburgare av olika slag, den jag åt var gjord på lamm (supergott) 

Kolla inredningen på bilderna nedan








                                             
                              Häftigt ställe eller hur ...



 vid sidan av vårt bord låg lite tidningar och när vi bläddrade i dem fann vi dessa reportagen ...





Vi tog som "snack " in sojabönor-- vilket resulterade i att när vi kom tillbaka till Funkan slank vi inom kinesen och köpte några påsar hem ... Jag har stekt mina och det blev så gott !!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt