söndag 3 mars 2013

Blombytardag

Idag har jag varit på Blombytaredag ..

Barbro & Bengt var det som stod bakom denna idén och det blev stor uppslutning. Många kom med med sina knölar, växter, fröer mm ... Det byttes hit och dit.  Allt sattes på ett bord och så fick man gå och ta ..

Bengt delade ut fröer 

Så nu skall här sås Chilifröer och hoppas på att det blir plantor... Passionsfruktsfröer har jag fått vid ett tidigare tillfälle av Barbro & Bengt och de har legat och torkat tills nu och skall också planteras ut...  Tar de sig, vilket jag hoppas, så skall det införskaffas en spalje som de kan klättra på... Passionsfrukt är ju så gott och här i Spanien svindyrt ( sist jag köpte kostade de 1 € / stycket.)


Bengt förklarar för Carina de olika Chili-fröerna 

Växterna nedan köpte jag häromdagen ... Så fort det blir väder så man kan vara ute o påta i trädgården skall det städas upp ute och dessa skall planteras i olika krukor ... 



                           Jordgubbs-plantor  /  Skall planteras vid mina smultrongubbar !!





Den sista här tog jag med bara för att visa hur vissa saker kan växa så fint i min rabatt .... Hrm  irriterande att inte mina blommor blir lika granna o fina som det här ogräset ... 
Nåja när det blir städ-dag  ute grävs den upp och åker ut från tomten ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt