måndag 24 februari 2014

Mitt paket ...


Mitt paket som jag skickade till mig själv har äntligen kommit fram


När jag lämnade in det på Vågen i Vejbystrand, på postavdelningen, så blev det fel från början.
Jag hade köpt blåa paket, som synes, och då är det fast avgift upp till visst kg. 
Killen som tog betalt sa en summa på 600 någonting och jag kommenterade det med -Oj har dom höjt priset så mycket  sist var det 435,-  Men det visste han inget om …. Han tog betalt i alla fall och jag åkte hem till mamma igen och kollade på postens hemsida och mycket riktigt  Han hade tagit fel betalt !!
Jag hade betalt ca 200 kr för mycket.  
Vid den här tiden hade förstås Vågen stängt..

Dagen efter skulle jag åka vidare i Sverige och hade en tågtid att passa….
Jag hann inom Vågen på vägen till tåget, och dom skulle undersöka saken, och mamma skulle åka tillbaka senare och få besked.
Mamma åkte dit och visst det var felhanterat och hon fick pengar tillbaka !!  
Bra …... Så långt 

Jag var i Stockholm en vecka och sedan åkte jag hem, då borde paktet hunnit ner före mig, det var lite av planen.  Men inget paket
Jag väntade och väntade och när det gått ca 10 dagar i hemmet så kollade jag upp sändningsnumret via postens sida  Då hade paketet sänts iväg till Spanien, varit där ett par dagar och sedan återvänt till Sverige   ?? ?? ??  Vi ringde och frågade men dom kunde inte se något, varför det återvänt till Sverige eller vart det var på väg  ??

När det gått ett antal dagar till reklamerade vi det hela och då gick det undan   2 dagar och sen kom det
Man kan undra var det varit och varför  Inget fel på adress och när reklamationen kom till var det inga problem alls.  En egen tanke var att det berodde på kryddor och korvar o sånt som jag stoppat i, kanske man inte får det ?  Skicka mat utomlands alltså ?
 När paketet kom fanns inga anmärkningar på vare sig innehåll, adress eller något annat.  Vi har inte fått någon förklaring på förseningen, men nu är det ju framme.  Alltså kan man skicka kryddor !!

Nu är alltså paketet här med bland annat mina sockerfria godisar ( jag får ju inte äta sånt med socker i ju )  Det finns inte mycket sockerfritt godis att välja på i Sverige  men jämfört med här är utbudet åtminstone fyrdubbelt.
Jag köpte litet av varje och nu kan jag ångra att jag inte köpte mer












Jag passade också på att stoppa ner lite Aromat och andra kryddor i paketet.  Dipkryddor att blanda ner i gräddfil köpte jag massor av.. gott att dippa grönsaker i.
Jag är popcorns tokig och det är ju en massa stärkelse i och inte bra för en diabetiker så jag försöker hitta alternativ… Hitills är det inget som slår popcorn då, men lite grönsaker med dipp funkar bra.

6 st filmer om Fjällbackamorden, av Camilla Läckberg, hittade jag billigt på Maxi i Ängelholm, så dom hamnade också i paketet.  Så nu har jag 6 st filmer jag inte sett…. Det blir en filmkväll inom kort !! Här kommer den ovan nämnda dippen bra till pass…





Även lite Apoteksvaror  köpte jag på mig,  Treo finns inte här och jag har hittills inte hittat nässpray med menthol här heller.. Lite sådana där Bra att ha saker …  Dyrt när man köper ett par tre stycken av varje samtidigt  Men det är så bra att ha sen när man blir förkyld eller har ont i halsen…





Kokböcker är en svaghet  och nu när jag då är nybliven Diabetiker så letade jag naturligtvis efter böcker och info om det…
Det fanns inte något stort urval precis  men jag hittade den här.  Så nu ska jag läsa mer och skaffa mig mer kunskap om hur, när och vad man ska äta, för det är minsann inte helt lätt det här.


Så jag är såååå glad att mitt paket som farit runt i Europa äntligen hittade hem !!






 
Lokal butik på liten ort. Trevlig personal. Fin grönsaksavdelning. Man försöker använda sig av lokala odlare så gott det går.
 
 
 
Största fördelen är öppet tiderna 08 -22, 7 dagar i veckan. Mycket hjälpsam och trevlig personal.
 
 
 
Supertrevlig personal !! Jättesnygga kläder, helt i min stil. Hittar alltid massor, så det blir svårt att välja. 5 plus från mig
 
 
 
Stor butik med stort urval. Jättebra chark med mycket gott. Bra öppettider Trevlig personal.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt