måndag 17 februari 2014

Det där med infektioner…..

Som jag skrivit tidigare så har denna vintern inneburit många infektioner .. det började egentligen förra sommaren med en lunginflammation, och sen har det ena avlöpt det andra. Jag har under en längre tid gnällt över att jag inte känt mig i form. Trött hängig, ingen ork att ta itu med saker o ting.. Ingen lust att göra något  Och det var väl inte så konstigt då jag hela tiden var sjuk.. Antibiotika kur på antibiotika kur .
När jag då fick urinvägsinfektion kom man plötsligt något på spåren.. Läkaren konstaterade att visst jag hade en infektion och skulle ha mer antibiotika  och sen säger han : Och du är diabetiker !  utan frågetecken… Va ?  Näää

Så: provtagning  Och visst var jag det …. förstadiet var passerat för länge sen och det blev medicinering direkt.. Nu hade ju inte min kropp hämtat sig efter allt under vintern.. En tand ( som nu inte längre finns ) krånglade och jag gick till tandläkaren och fick mer antibiotika, för det var en infektion i rotfyllningen Suck … Inte nog med det …

2 dagar senare sitter jag och en väninna på ett fik och jag tycker min tunga och vänstra mungipan känns konstigt … Nåja  Dagen efter känns halva ansiktet märkligt och jag börjar bli rädd…  Åker till läkaren, igen… Då har jag, förmodligen pga tanden, fått en vänstersidig ansiktsförlamning.. Jag får mediciner och lugnas av att det här kommer att försvinna Ge det lite tid bara.  Mina tårar trillar då jag själv trodde det var kört, jag trodde jag hade fått en stroke… Lättad men ändå bekymrad åker jag hem igen….
 Jag kan nu inte dricka som vanligt utan får använda sugrör för att det inte ska rinna vid sidan om. När jag skulle sova måste jag tejpa ner vänstra ögonlocket annars stängdes det inte …

Nu börjar en hosta som sitter i flera veckor, kan inte sova liggande .. utan sover i soffan uppallad av massor med kuddar.  I och med hostan eller i samband med, vad vet jag … påverkas i alla fall mina stämband och min röst försvinner  ibland helt, ibland halvt.   En kraxande kråka  det blev jag och det har suttit i och sitter fortfarande i..  Säkerligen 4 veckor eller mer har jag hostat och haft svårt att prata… ibland tar luften slut när jag ska få ut ett ord, ofta måste jag ta i från magen för att kunna säga något..
Det är väl meningen jag ska hålla truten helt enkelt.

Oj oj  Det här var en kort beskrivning av det som varit  Jag hoppas innerligt att jag inte behöver lägga till fler infektioner i den här listan just nu i alla fall.. Jag vill verkligen bli frisk och få tillbaka lite krafter, lite ork att göra saker och ting ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt