tisdag 13 oktober 2020

Tömmer kylen och gör en Linsgryta med kyckling bla...

Ska åka till Stockholm så jag behövde använda upp en hel del i kylen. Det blev storkok x 2 



Överst kycklinggryta med ris. 

Nedan linsgryta med kyckling chorizo o lite annat 





Som vanligt blir det stökigt ... 

En spansk linsgryta är ungefär som en svensk pytti panna
Man tager vad man haver typ. men det finns några ingredienser
som man bör ha i :
Linser så klart
Kyckling
Chorizo  (för smaken)
potatis
grädde 

I den här har jag också andra bönor då jag inte hade så mycket linser hemma
jag har också i tomater samt soltorkade tomater, lite svamp och creme fraiche, lök, vitlök 
med mera ....   Den blev väldigt god !

Vill tillägga att när jag säger Chorizo så menar jag den råa varianten  Inte de här förkokta
utan rå korv som du måste tillaga innan du äter den .... De förkokta har inte rätt smak .... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt